Ładowarka poszła do kumpla i z powodzeniem naładowała akumulatory w 2 autach (kwasiaki) - przetestowała co trzeba, prawidłowo zmierzyła napięcie, naładowała i podtrzymywała, czyli jest sprawna. Ładowanie przebiegało bez odpinania akumulatora, metodą "na zaciski aku", a ja dalej zachodzę w głowę - "o co kaman" ? nie pozostaje mi nic innego, jak pojechać do elektryka i skorzystać z testera.
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisRezystancja układu aku plus samochód jest nie teges.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Jesteś pewien ?
dlaczego np Optimate wie ze ma podać 22v jeśli aku jest poza autem a jak w aucie to max 16v żeby nie zjarac układu?
ta mądrość jest zakodowana w chipie którego stosują wszyscy od seny, lidla a nawet całej reszty drogich ctekow i Optimate.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
jest to jakiś trop ... też o tym myślałem, tym bardziej, że ostatnio zauważyłem, jak lekko przygasają mi światła przy schodzeniu z obrotów ... latem sprawdzałem wszystkie "masy" i było ok ...
masz jeden akumulator w układzie ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisOdpinałeś klemę podczas próby ładowania?
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpismasz jeden akumulator w układzie ?
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisIle lat od daty produkcji ma i co się dzieje
Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v
Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisCzy obecne AGM zostały przystosowane do pracy w wysokiej temperaturze pod maska? Czy to był mit?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.
Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v
Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.
kilka seansów z optimate go podniesie ale chodzi o wyeliminowanie przyczyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.
Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v
Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.
Rok w aucie a może wcześniej 5 lat na półce.
Alternator powinien startować z 14,5 lub wyższym napięciem. Zasiarczony lub z opadem masy akumulator ma tak że po naładowaniu spada szybko napięcie. Naładuj i oddaj na reklamację.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Witam, potrzeba porada odnośnie kupna akumulatora do Renault Master 2,3 dci 2013r. bez systemu start- stop. Dzisiaj rano po całonocnej pracy ogrzewania postojowego auto odpaliło dzięki uprzejmości kolegi. Co dziwne ogrzewanie nie wyłączyło się ( zabezpieczenie przed nadmiernym spadkiem napięcia ), voltomierz pokazywał 12.4V. Fabryczny akumulator to Varta 95Ah 850A.
Potrzebny dobry, niezawodny akumulator który nie sprawi psikusa na drugim końcu Polski. Cena nie jest problemem. Pozdrawiam Marcin.CZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482
Komentarz
-
-
Ok. Pytanie czy dobiorę Optimę o wym.190x350x175 i o podobnych parametrach. AGM? nie mam możliwości zmiany napięcia ładowania. Pozdrawiam MarcinCZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482
Komentarz
-
-
Znalazłem Moll 95Ah 850A AGM kod producenta 81095. Identyczne wym. jak fabryczny. Ponadto montaż klemy dodatniej z zespołem bezpieczników będzie bezproblemowy. Voltomierz w gnieździe zapalniczki pokazuje napięcie ładowania od 13,8V do max 14,4V. Akumulator jest zamontowany pod fotelem kierowcy, nie będzie problemów z wysoką temp. pozdrawiam MarcinCZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482
Komentarz
-
-
Ma ktoś wiedzę, gdzie jest data produkcji w aku Moll? A może jest zakodowana w nr. seryjnym . pozdrawiam MarcinCZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482
Komentarz
-
-
Pedros, czyli co - podpinac go jeszcze przez najblizszy czas pod opti? Na poniedzialek jestem umowiony na robote tego altka, wiec po robocie jak bedzie lepiej to i aku bedzie dostawal lepszy prad, tylko sie zastanawiam teraz co z nim robic. Czy ewentualnie podlaczac mu jeszcze te kilka dni opti na noc, czy wyjac z auta calkiem aku i tak go naladowac (wolalbym uniknac wyciagania)?
Komentarz
-
-
Po co wyciągać wystarczy kleme zdjąć, przy alternatorze zwróć uwagę na wkładamy regulator żeby przypadkiem nie był firmy AS tylko od producenta alternatora bo wszędzie te gówno z AS wkładają.
Czy ten alt jest uszkodzony czy tylko pójdzie kasa a będzie jeszcze gorzejOstatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Ogolnie chodzilo mi o niechec odpinania aku, bo mam alarm i zewnetrznie zasilana syrene, a z reguly w domu jestem dosc pozno i nie chce, zeby darl jape
Dzieki Sebastian_M26 za info co do regulatora - jesli bedzie do wymiany to powiem znajomemu, zeby wczesniej powiedzial co ma dostepne w ofercie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez naver Zobacz wpisPedros, czyli co - podpinac go jeszcze przez najblizszy czas pod opti? Na poniedzialek jestem umowiony na robote tego altka, wiec po robocie jak bedzie lepiej to i aku bedzie dostawal lepszy prad, tylko sie zastanawiam teraz co z nim robic. Czy ewentualnie podlaczac mu jeszcze te kilka dni opti na noc, czy wyjac z auta calkiem aku i tak go naladowac (wolalbym uniknac wyciagania)?
Laduj bez dopinania im więcej tym lepiej opti wyciągnie pojemności. Najlepiej jednak opti regeneruje poza autem ale w aucie tez daje radę o to znacznie lepiej niż CTEK (mam obie i sobie porównuje )
Komentarz
-
Komentarz